sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna

torsdag 17 juni 2010

Välkomna!


Första raden i nya bloggen. Spännande.

Vill börja med att hälsa alla välkomna till min blogg. Här kommer jag att skriva om och lägga upp bilder på allt jag designar, det jag syr, målar och pysslar med. Med designar menar jag att jag ibland skapar egna mönster (då har jag oftast såklart fått inspiration ifrån andra) och att jag ibland använder mig av redan befintliga mönster. Jag kallar mig maria jordgubbe, det namnet uppkom ifrån att jag ÄLSKAR jordgubbar och att det verkligen kändes som jag.

I vanliga fall är jag lärarstuderande men har nu "sommarlov", den här sommaren har jag faktiskt tagit mig sommarlov och då passar det ju utmärkt att ta tag i alla projekt jag så länge velat.

Det jag är som mest inne på just nu det är att sy. Men det värsta var då jag alldeles lycklig och pirrig i magen hade klippt, nålat och var redo att börja sy och det visade sig att symaskinen var död. Vilken besvikelse. Det är bara att lämna in den på lagning och hoppas på det bästa. Så inom kort (förhoppningsvis) kommer jag att visa upp mitt första alster under namnet maria jordgubbe. Önska mig lycka till! =)

2 kommentarer:

  1. Anneli Strömberg19 juni 2010 kl. 00:19

    Jag önskar dig lycka till med alla dina projekt, du är så fantastiskt duktig söta du, lika söt som en jordgubbe ;-)

    SvaraRadera
  2. LYCKA TILL! Sååå vackra saker! Vad duktig du är! Bra att veta om jag får en beställning jag inte klarar av... ;0)

    Jätteskoj att se! Kul att du delar med dig!

    SvaraRadera