sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna

onsdag 23 juni 2010

Mysiga kuddar till kökssoffan


Eftersom jag legat sjuk och inte haft någon vidare kraft till att sätta mig vid symaskinen lägger jag upp några bilder på ett par kuddar jag sydde till Gustavs mamma i födelsedagspresent. Det blev ett par kuddar till deras kökssoffa, de har grönt, rött och beige i köket och de här kuddarna blev superfina på kökssoffan.



Jag använde mig av ett lite kraftigare tyg, ett möbeltyg som var glansigt med olika mönster. Det randiga tyget var ett gammalt tyg jag fick ifrån mamma, men det räckte bara till en kudde så jag fick ut och leta och hittade det andra tyget och tyckte att de blev ganska charmiga tillsammans.

(jag observerar mig för att kuddarna är lite skrynkliga på bilderna, jag hade strykit tyget men det behövdes visst mer än så..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar