sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna

söndag 20 juni 2010

Ett nytt tillskott i köket


Efter jag sytt tampong och bind-väskan bestämde jag mig för att sy ett par grytlappar. Det blev ett par svart och vit randiga med en svart kant. Jag tränar fortfarande på att sy kantband, så man ska inte titta allt för nära på grytlapparna om man är petig. ;) Tyckte det blev en rolig detalj att ha ränderna åt olika håll, det blev då lite mer personlighet i dem.
I det stora hela blev jag jättenöjd och de sitter superfint på ugnen.

Jag fick en idé om hur bra det skulle vara med grytlappar man kan fästa på ugnen, precis som det finns handdukar man kan sätta där, så min design fick tryckknappar på bandet.

Vad jag längtar efter mina beställa tygettiketer där det står "maria jordgubbe" när de kommer ska de fästas på alla saker jag sytt, och alla kuddar jag sydde förut!

2 kommentarer: