sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna

måndag 21 juni 2010

Mammas husvagnskudde


Nu har jag äntligen tagit tag i att sy kuddfodral åt mammas husvagn som jag lovade för så längesedan, eller åtminstone det ena. De har rött i husvagnen och mamma ville då att kuddarna skulle gå i röda nyanser, så när jag förut införskaffade tyger hittade jag ett röd och vit randigt (det var ett väldigt dåligt urval eftersom jag letade billiga tyger) och så hade jag röda och vita tyger hemma som jag fått av mamma (gamla gardiner). Jag fick verkligen idétorka och kunde inte komma på hur jag skulle designa hennes kuddar, men igår kom jag på precis hur jag ville sy den ena kudden som nu är klar.


Det blev en rutig framsida med det röd/vit randiga tyget, ett rött och ett annat tyg jag hade hemma med röda toner i sig. När jag sytt ihop alla rutor visade det sig att framsidan blev lite för liten vilket bidrog till att jag sydde en röd ram runt om vilket blev väldigt bra. Jag återanvände även dragkedjorna som satt i de gamla kuddfodralen som mamma gav mig och det var första gången jag sydde fast en dragkedja. Det blev inte så dumt, det blev en dold dragkedja på nederkanten av kudden. Baksidan blev helröd.

Nu har jag fler idéer för den andra kudden men det får nog bli morgondagens projekt. Ligger hemma med jätteont i halsen och känner mig febrig så nu är det vila som gäller.

1 kommentar:

  1. Så snyggt... det kommer att bli så himla fint i vår husvagn med dessa kuddar.

    SvaraRadera