sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna

fredag 18 juni 2010

Jag är på gång


Har idag lämnat in symaskinen på lagning och fick till min glädje och lättnad veta att den gick att fixa och det gick endast på ett par hundra. Det innebär att jag kan få sy på min symaskin igen istället för på mammas som jag gjorde idag.

Jag var alldeles för otålig för att vänta på att få min lagad så jag började idag sy på mammas maskin, vilket inte var det lättaste. Den kör nämligen inte själv utan man måste dra tyget igenom hela tiden vilket gjorde det svårt att sy alla små delar som jag skulle sy, eftersom man då inte hade något tyg att dra i. Det blev en nybörjar katastrof men också lärorikt. Jag lärde mig massor om att sy överkanter även i vilken ordning jag ska sy de olika delarna. Så jag är helt säker på att det nästa gång kommer att gå superbra (eller åtminstone bättre)! En av "överkanterna" (vet ej riktigt vad jag ska kalla dem) blev jag riktigt nöjd med och det är den som finns med på bilden.

I morgon ska det sys mera, mera!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar