sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna

tisdag 21 december 2010

Mys till vagnen

Nu var det väldigt längesen jag uppdaterade bloggen. Vi har flyttat till hus och tiden till att sy har försvunnit då vi renoverat här hemma, gått i skolan samt haft saker och ting nedpackat. Men nyligen fick jag inspiration och lust till att sy igen!

Eftersom vi väntar barn har det känts jättemysigt att börja sy lite till bebisen, och det första projektet blev en kudde och filt till vagnen. Jag älskar det grå tyget med får på men ville liva upp det lite med någon färg. På IKEA fyndade jag ljusblå fleecefiltar för 10kr och det fick det bli!

Jag valde att sy en "ram" av fleecetyg på framsidan för att den blå färgen skulle synas bättre, jag gjorde även likadant på kudden och tycker själv det blev bra! Kudden består av ett avtagbart fodral och en egensydd innerkudde. Vilket gör att både kudde och filt går bra att tvätta i maskin. Jag har följt de mått som är på vagnkuddar, men filten gjorde jag lite längre än standardmåtten.
Fick även chans att sy på mina fina etiketter! =)













Resultatet blev en supermjuk och mysig kudde och filt som vår bebis ska få snusa på!






/Maria

(Bilderna är tagna i lite skumt ljus, så kvalitén är inte den bästa.)

1 kommentar:

  1. Jättemysig och supergullig filt och kudde till vagnen... De grå tyget med fåren är så sött...

    SvaraRadera