sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna

onsdag 22 december 2010

Snygg påsförvaring




Vår gamla påspåse började se allt för anskrämlig ut och jag tänkte att det var dags att försöka sy en egen. Till min stora förvåning hittade jag något som jag älskar att sy! Tänk vad det var roligt att sy påspåsar, så det blev många julklappar.


Den första jag lägger upp är en julklapp till min supermormor och supermorfar, eftersom jag inte vet riktigt vilken färg de har i köket får de en som går i grått och vitt så den passar oavsett. Tyget kommer från IKEA.















Mönstret har jag själv gjort och det blev en stor (50 cm hög) och härlig påspåse där man rymmer alla de tråkiga påsarna som brukar uppta en hel låda i köket. Den har resår både upptill och nedtill vilket gör att man smidigt kan fylla på och ta ur påsar. =)

/Maria

1 kommentar: