sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna

måndag 2 augusti 2010

Eldigt orange



Nu har det varit torka på syfronten. Vi planerar för fullt inför flytten, med packning och renovering i huset så hela lägenheten ser just nu ut som ett bombnedslag. Men det ska bli så kul att flytta till hus! =)

Jag har äntligen sytt klart ett kuddfodral till den runda innerkudden jag köpte på IKEA med ett tyg som även det är inköpt där. Jag älskar det här tyget, det vita, grå, svarta och orange är så snyggt ihop. Jag upptäckt när jag sydde den att det var krångligare än jag trott, innerkudden var lite "kladdig" och tyget fastande så det var svårt att sy den riktigt bra, sidorna var också lite krångliga att sy dit. Så resultatet blev inte perfekt men helt ok. Självklart gjorde jag ett avtagbart kuddfodral som jag alltid brukar göra och den här gången använde jag mig av tryckknappar.











Måste ta tag i att sy fast mina tygetiketter också! =)

1 kommentar: