sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna sy klippa måla klistra designa fotografera nåla teckna

söndag 6 mars 2011

Blöjförvaring - svar

Oj jag hade visst fått några kommentarer till inlägget om blöjförvaringen som jag blev jätteglad över! Dessvärre tog det mig lite tid innan jag uppmärksammade det, jag har inte fått så mycket kommentarer så har liksom glömt bort att titta. Men nu får ni svar på era funderingar! =)

Carina för det första tack så mycket för din fina kommentar! Och för att svara på din fråga, man tar ett stort rektangulärt tyg som man syr runt bottendelen så att säga, det ska vara extra tyg så att man kan vika in en kant på varje sida vid öppningen. Sedan kan du vika in och göra ett veck i kortsidorna innan du syr fast påsen i toppdelen. Är jättedålig på att förklara men bilden kanske gör dig lite klokare. =)

Emma tack så mycket! Mönstret på blöjförvaringen har jag hittat i tidningen mama gravidbibeln, nummer 1 hösten 2010.


Så här såg själva mönstren ut, där har jag kladdat lite också, ni får bortse från det! :P



/Maria

1 kommentar:

  1. Tack snälla söta du för mönstret! Otålig som jag tyvärr är så kunde jag inte vänta utan googlade vidare och hittade en variant tillslut med en enkel förklaring som jag fick klura ut och tillslut blev det en förvaring, kanske inte liiiika snygg som din eftersom hörnen på botten var kluriga,
    Dessutom sydde jag inte bara en...för så knäpp är jag att jag aldrig kan nöja mig med att sy EN, utan det blev 5 st för jag visste ju inte vad hon gillade för tyger och färger...

    Men din beskrivning är snarlik förutom att den jag hittade, byggde på att man ritade av en barngalge på ovandelen så fick det bli stabiliteten i ovandelen samt även upphängningen. Smart tyckte jag. Men ditt mönster är klart tydligare att förstå så det ska jag använda nästa gång men köra på galgvarianten för den var riktigt smart. Man lämnar bara ett hål öppet upptill och sticker ut kroken där.

    Komiskt att det låg på en haklappsmönster för det är nästa förfrågan jag fått men där får jag klara mig av en gammal jag sparat sen mina egna var små...

    Jag tittar in hos dig igen, var så säker, nu ligger du ju sparad i min lista på "måste läsa bloggar"

    Carina
    (vet inte hur man gör för att inte behöva välja anonym i listan...)

    SvaraRadera